[Csaladtortenet 2] rákok

Babós Lajos lajos.babos at uni-corvinus.hu
2016. Már. 4., P, 14:52:27 CET

Egy kis eszmefuttatás, no meg mellveregetés.
Nem tudom, ki hogy van vele, de én még sohasem hallottam olyanról, hogy valaki „előre” kutatna, pedig már jócskán szereztem tapasztalatot a családfakutatás terén. Vagy valaki tud ilyenről? Mindenki csak visszafelé, „hátra” kutat, keresi az ősöket a múltban.  Azoknak a leszármazottjait, a kortárs rokonokat, az élőket senki, de senki. Pedig azok is a családhoz tartoznak, de még mennyire! A leszármazottak gúlájának széles alapját ők képezik.  Igen, tudom előre a mentegetőzést: ennek határt szab az adatvédelem, amivel én szembeszálltam.  Ezért hát hadd büszkélkedjek most egy kicsit.
10 éven át kutattam a Babos családomat. Kicsi család, mindössze 137 Babos név szerepel a családfán. A legtávolabbi ősöm is „csak” 1743-ban született, biológiai akadálya van, hogy nem lehetett korábbi ősöket felkutatni, ugyanis névtelen lelencgyerek volt az illető. Nevet a nevelőszülei adtak, amikor 6 éves korában megkeresztelték, de később megváltoztatta azt Babos névre. Ezzel szemben felkutattam az összes leszármazottakat, 40 élő személyt, kivétel nélkül (még Ausztráliában is találtam 8-ad unokatestvéreket ), ez 90 %-a az összes kutatásaimnak. Nos, erre vagyok igazán büszke. Hogy hogyan csináltam? Álnoksággal, hazudozással, csalással, megvesztegetéssel (dedikált könyvvel szedtem le a lábukról az anyakönyvvezetőket stb.). Tuti, hogy ezért a pokolba fogok kerülni, de az már egy másik történet lesz……