[Csaladtortenet 2] Kísérleti FamilySearch indexelő eszköz

Domokos Nagy-Vajda nagy.vajda.domokos at gmail.com
2016. Már. 8., K, 22:32:41 CET

Előbb véletlenül befejezetlen levelet küldtem, elnézéseteket kérem.
Erről van szó, immár befejezve:

Kedves érdeklődők,

Biztosan sokan ismeritek már a címben jelölt eszközt, de gondoltam, hogy
azért nem árt, ha beszélünk róla... Hátha valaki hasznát veszi és az
igazság az, hogy még én sem igazán tudom, mit is gondoljak róla...
Szóval:
- Nem önálló program, a Google Chrome böngésző bővítménye, tehát ez azt
jelenti, hogy a Chrome böngésző nélkül nem megy. Ha megvan a Chrome, akkor
a bővítményt innen lehet letölteni: http://tinyurl.com/fs-pilot-tool

- Van itt egy angol nyelvű videó a program telepítéséről és használatáról.

- Kísérleti fázisban van, tehát vannak hibái, de nekem is vannak és én már
nem fejlődöktovább, ezt meg fejlesztik... :) Úgy értettem, hogy amint lesz
egy stabil verzió, előrukkolnak a többi böngészőre írt változatokkal is.

- Mit lehet feldolgozni vele?
A célszemély utónevét, családnevét, nemét, a hozzá kapcsolódó eseményeket,
megnevezéssel, időponttal, helyszínnel, életkorral, családtagok, rokonok
neve, a hozzájuk kapcsolódó események, megjegyzések a dokumentumról. A
program automatikusan rögzíti az url-t és gombnyomásra feltölti a beírt
adatokat.

- Mi tetszik benne?

1. Magyar nyelvi támogatása is van.

2. Azt indexelek vele a FamilySearch-ről, amit akarok. SŐT!!! Azt, amit
akarok, pont. Bármilyen oldalról, akár saját offline dokumentumot is, vagy
bármit. Pl. nekem nagy álmom az, hogy a FS gyászjelentők olyan szinten fel
legyenek dolgozva, hogy az index tartalmazza a gyászjelentőn szereplő
összes személy nevét, eseményeket, helyszínt, dátumot. Na ez a kis mütyür
képes lenne erre majd, ha rendesen fog működni (persze nem a mütyür lesz
képes, hanem az emberek, akik majd eljátszanak vele) - bár elképesztő munka
lesz feldolgozni több, mint félmillió képet. Viszont szerintem nagyon
megérné, mert információban az egyik leggazdagabb forrás a gyászjelentés.

3. Amit én feltöltöttem a FS-re, le is tölthetem egy csv-ben, ez pedig
szépen importálható Excelbe s onnan kismillió programba... (Importálni
kell, a megfelelő nyelvi kódolással, ha közvetlenül nyitom ki, akkor nem
ismeri fel a magyar ékezetes karaktereket.

Mi nem tetszik?

- A névrend nem magyaros, azaz a családnév hátul, a keresztnév elől, tehát
erre FIGYELEM.

- A dátum sem magyaros, tehát nap, hó, év. Viszont a hónapok neveit
magyarul, rövidítve kell beírni, ha magyar nyelvre van állítva....

- Nem lehet külön, offline dolgozni vele, tehát nem lehet kihagyni a FS-t a
játékból, tehát minden, amit dolgozok, az náluk is meglesz, még akkor is,
ha saját anyagot indexelek. De azt hiszem ez van. Az ő játékszerük, az ő
játékszabályaik...

Kipróbáltam, egyszerűnek és nagyszerűnek tűnik....

Jó munkát, jó egészséget kívánok mindenkinek:

Nagy-Vajda Domi

2016. március 8. 23:13 Domokos Nagy-Vajda írta, <