[Csaladtortenet 2] Kísérleti FamilySearch indexelő eszköz

Domokos Nagy-Vajda nagy.vajda.domokos at gmail.com
2016. Már. 9., Sze, 16:40:02 CET

Kedves Panni,

A FamilySearch terve az, hogy az összes képi adatbázisát indexeljék,
többnyire önkéntesek. Hogy ezt elősegítse, eddig is egy programot tett
elérhetővé, amivel az önkéntesek dolgozhattak.
CSAKHOGY: ebből a munkából közvetlen nyeresége ritkán adódott az indexelő
önkéntesnek, mert nem választhatta ki, hogy mit is indexel, illetve igen,
de csak a FS által felkínált listából választhatott.
Amikor az illető gyűjteményt teljesen feldolgozták, elérhetővé tették az
így létrejött mutatót a Family Search oldalán és attól a perctől kereshető
lett az adatbázis...

Az új, kísérleti programra azért kaptam fel a fejem, mert ezzel elvileg az
önkéntes dönti el, hogy mit is indexel, tehát azt is indexelhetem, ami
engem közvetlenül érdekel (pl. a FS Gyászjelentő adatbázis képeit). Sőt, a
saját munkám eredményét letölthetem és szabadon használhatom azonnal, nem
kell várnom, amíg feldolgozódik a teljes adatbázis. Ha pedig adott egy
társaság, amelyik érdekelt az ilyesmiben, a tagok feloszthatják az
adatbázist és megfelelően koordinált munkával nagy eredményt érhetnek el,
úgy ahogy a polgári anyakönyvekkel teszi a MACSE. Elismerem, hogy egyelőre
a prioritás a megkezdett munka befejezése lenne, de távlatokban talán
érdemes lenne ezt is a projektek listájára felvenni :)
Említetted a "zavaró fehér sávot"... Jól gondolod, oda fog felkerülni a
mutató. Ennek előnye is van, éspedig az, hogy kereshető lesz a képes
adatbázis.

Kellemes estét:

Nagy-V. Domi