[Csaladtortenet 2] jegyző

Tamás Horváth holanyht at gmail.com
2016. Május. 19., Cs, 15:08:36 CEST

  Bővebb családunkban 3 falusi jegyző is volt 1920 és 1945 között.
Mindegyikük Felsőkereskedelmi Iskolát végzett Győrben, ami érettségit is
adott. Szerintem alapkövetelmény volt az érettségi bizonyítvány.
   Beosztott jegyzőként dolgoztak  / segédjegyző / pár évig, közben
továbbképzésben vettek részt. Utána váltak jegyzővé, az anyakönyvet is ők
vezették. Az illetékes járás írta ki a pályázatot, javaslatukra a személyt
illetően  a falu képviselő testülete döntött. 1946 nyarán nyugdíjazták
őket, 1949-ben a nyugdíjukat is megvonták.
   Városok esetében szerintem már követelmény volt a felsőfokú, elsősorban
a jogi végzettség.
                                                          Horváth Tamás