[Csaladtortenet 2] Családfa küldés

Ildikó Sztrányai sztranyai.ildiko at gmail.com
2016. Május. 30., H, 11:48:20 CEST

T. Társak!
Marcsinak arra felvetésére válaszolnék, miszerint a Myharitage nyilvántartó
rendszere egyszerűbb, mint a Macse gyakorlata.
A válaszban kiemeltem az általunk kialakított egyes megoldások indokát, és
jelentőségét:
- Az adatküldéshez használandó formapapír, "*Adatátadási űrlap*"
kísérőként, a javítások végéig használatban van, szinte vezeti a
tennivalókat.
- Azért vettük meg az ellenőrző programot, hogy az óhatatlan *tévedéseinket
kiszűrje*! Mivel a javítással újra keletkezhet hiba, addig megy a javítás,
így az oda-vissza küldözgetés, amíg hibátlan nem lesz a küldött állomány. -
Így tudunk az igényességnek megfelelni!
Itt egy megjegyzést ismertetnék: Gyimesi Imre nehezen szánta rá magát a
családfái egy részének elküldésére. - A felkerülés után írta, hogy nem is
gondolta, hogy ennyi hibát tartalmazott az adattára. Megérte az ellenőrzés!!
A Myharitage adatbázisban láttunk már nagy ötleteléseket - önkényesen
összekapcsolt személyeket - az ellenőrzés nélkül felkerült anyagban.
- Mi megkívánjuk, hogy az adatok mellé a *források is* felkerüljenek, a
hitelesség biztosítására!
- A törvény betartását azzal biztosítjuk, hogy a küldött anyagból *nem
jelentetjük meg a tiltott időszakra vonatkozó adatokat,* ugyanakkor a
családfa küldő adatbázisában benne maradnak ezek az adatok.
- A honlapon *ABC *rendszerű keresést is biztosítunk, ami névelírásoknál is
nagyon hasznos lehet.
- Ugyancsak biztosítjuk a beküldő elérhetőségét, a családfák felsorolásánál
és a részletes adatoknál is - a *Kapcsolat* szóra kattintással.
- Ezen túlmenően bizonyos mennyiségű személy megjelenése után mi nem pénzt
kérünk, hanem *tagdíjkedvezményt adunk.*
- A legnagyobb érv pedig, hogyha a *mi kutatóink* családfái kerülnek az
adatbázisunkba, az egy *magyar adatbázis* lesz, még akkor is, ha egyes
szálai a hazán kívülre vezetnek.
Azt gondoltam, hogy ezt *meg tudjuk csinálni* már csak önérzetből is!! -
Hát rosszul gondoltam! Pedig mindenkinek ott lapul a fiókjában a
családfája, csak valami kényelmi okból nem veszitek a fáradságot, hogy
elküldjétek.......és ez engem elkeserített.

Üdvözlettel
Ildi