[Csaladtortenet 2] OSZK gyászjelentés-gyújtemény

Domokos Nagy-Vajda nagy.vajda.domokos at gmail.com
2016. Nov. 23., Sze, 04:10:28 CET

Kedves Hédi,

Az romániai gyászjelentésekről (sajnos nem Partium, inkább Erdély, még
inkább Székelyföld, de hátha lesz kapás):

Van a marosvásárhelyi *Teleki-tékának* egy kisebb (valami 3500 tételes)
gyászjelentés-gyűjteménye. Ezek tudomásom szerint megvannak digitális
formában az Erdélyi Genealógiai Társaságnál. Online nem elérhetők ugyan, de
Dr. Weisz Szidónia készített ezekhez egy részletes mutatót (bár nem
szerepel benne mindenik tétel, kb 500 hiányzik), az megvan nekem, innen
letöltheted: https://drive.google.com/open?id=0Bx0VkE-ecPMHM1AtZkZ5YXdIdUk
Ez azért jó, mert a hozzátartozók neveit, nemesi előnevet (ami esetenként
csak származási hely), helységeket is tartalmazza

A másik forrás: Budapesten, a MOL-ban van egy másik Teleki
gyászjelentés-gyűjtemény, ez a *Teleki család marosvásárhelyi levéltár*át
gazdagította, jelenleg a Bécsi kapu téri kutatóteremben kérhető ki, a P665
fondszám alatt. Ez picit nagyobb (több, mint 7000 tétel), de persze még  ez
is lényegesen kisebb, mint az OSZK-gyűjtemény. Ehhez is van mutatóm, a
nagyon kedves budapesti levéltárosok jóvoltából, de ezekről amúgy tudomásom
szerint nincs digitális másolat. Ez a mutató nem annyita részletes, de
sokmindent tartalmaz, mint pl. elhalálozás dátuma, hozzátartozók, sőt a
 levéltári jelzetet is, így könnyebben ki tudod kérni, ha szükség lesz rá.
Innen töltheted le:
https://drive.google.com/open?id=0Bx0VkE-ecPMHSkt6US1Qd25KVFU

Sok szerencsét, remélem, hasznát veszed:

Nagy-Vajda Domi

U.I. Én is köszönömaz OSZK-s megosztást :)