[Csaladtortenet 2] Nemesi előnév kutatása

László Vajda lvajda at chello.hu
2016. Okt. 10., H, 12:04:00 CEST

Kedves Listatársak!

Segítségeteket kérem egy nemesi előnév kutatásában. A családnak szájhagyomány
útján volt egy "tatrangi" előneve. Ezt azonban az általam ismert rokonok közül
senki nem használta. Azonban gyászjelentéseken megjelent. Állítólag a családnak
volt címere és oklevele is. Azt még a II. vh. előtt a nagyapám dolgozószobájában
látták is. A háború alatt a lakásukat kifosztották és minden holmijuk, így ezek
a dokumentumok is elvesztek.

A kutatásaim során találtam olyan kutatókkal, akiknek a családfáján szerepelt ez
az előnév, de az eredetéről ők sem tudtak felvilágosítást adni, mert náluk csak
csatolt rokonként (férj, feleség) jelent meg. Én már több éve próbálom
felkutatni, de nem jártam sikerrel Nehezíti a dolgot az is, hogy a felmenőim a
XX. század elejéig görögkatolikus papok voltak és a sematizmusok csak a magasabb
beosztásúaknál használták az előnevet (vagy az őseim ismeretlen okokból nem
akarták használni). Az őseim Szabolcs, Szatmár, Bereg, Ung, vármegyékben éltek.

Kérem, ha van valami javaslatotok, hogy merre induljak el segítsetek, illetve ha
a kutatásotok során találkoztok a tatrangi Vajda névvel vegyétek fel velem a
kapcsolatot.

Előre is köszönöm

Vajda László