[Csaladtortenet 2] Hunyady Lászlótól / Aktakukac workshop az MNL-ben

Hunyady László hunyady.laszlo at chello.hu
2016. Okt. 20., Cs, 19:50:40 CEST

Tisztel Kutatótársaim!

2016 október 6.-án részt vettem a MNL rendezésében az *AKTAKALAND*
elnevezésű workshop sorkövetkező, anyakönyvi kutatásokra vonatkozó,
előadásán.

http://mnl.gov.hu/mnl/ol/blogok/workshop_2016_oktober_14

A konferenciát dr. Reisz Csaba MNL címzetes főigazgató nyitotta meg,
majd az ezt követő előadásában az Utolsó Napok Szentjeinek Jézus
Krisztus Egyháza (Mormon Egyház) 1960-as években hazánkban folytatott
mikrofilmezési akciójára vonatkozó legújabb kutatási eredményeiről
számolt be.

Avas Arnold előadása a címeres levelek adatbázisáról szolt, ahol a munka
befejezését követően 2200 címeres levélben lehet majd kutatni, olyan
formában, hogy rá lehet keresni nemcsak névre, hanem részletekre, a
címerek egyes elemeire pl. oroszlán, kard, stb.

Ujj György bemutatta, hogy az anyakönyvi adatbázis segítségével hogyan
lehet majd az anyakönyvekhez gyorsan hozzáférni. Egy helységen belül pár
kattintással felekezetek szerint, rá lehet keresni az egyes anyakönyvi
bejegyzésekre. Komoly segítséget jelent majd, hogy egy helységnél hozzá
lehet férni azokhoz az anyakönyvekhez is, amelyek a helységre
vonatkoznak, de másik helységben találhatók.

Ezt követte az MNL kutatószolgálat két munkatársának szereplése, akik a
hozzájuk E mailben beérkezett kérdéseket válaszolták meg. Egyik kérdés
az anyakönyvben található UB bejegyzésben szereplő névváltoztatásra
vonatkozott. Ennél a kérdésnél hozzászóltam. Akit érdekel hozzászólásom,
elolvashatja a

Forumunk névváltoztatás alcím alatt látható beírásomat.

http://levlista.theka.hu/csaladtortenet/smfor/

Az anyakönyvekben való kutathatósággal kapcsolatban több kérdés is
beérkezett. Érdeklődtek a projekt befejezésének időpontja, az on-line
hozzáférés lehetősége után, a korlátozásokra vonatkozóan tettek fel
kérdéseket. Ehhez a kérdéshez szintén hozzászóltam, sajnos az idő
rövidsége miatt nem sikerült ezt a szerintem fontos kérdést megvitatni,
megbeszélni. Fórumunk egyházi anyakönyvek címszója alatt olvasható a
hozzászólásom, és örömmel venném, ha észrevételeiteket, akár
ellenvéleményeteket ott kifejtenétek.

http://levlista.theka.hu/csaladtortenet/smfor/

üdvözlettel

Hunyady László