[Csaladtortenet 2] Kérdés: áttértek keresztelése

Gabriella Tamaskó tamaskogabi at gmail.com
2016. Okt. 27., Cs, 22:12:30 CEST

Kedves Listatársak!

Az anyakönyvekben most két olyan felmenőbe is ütköztem, akiknek
házasságánál a cath.conv. rövidítés szerepel ( a házastárs cath.).
Veszprém, 1780-as évek.
 A kérdésem, hogy ezt a megjelölést csak más felekezetből való áttérésre
alkalmazták, vagy zsidó vallásból áttértekre is.
Másik elméleti kérdésem, ami másik ággal kapcsolatban is felmerült, ahol
elakadtam: mindkét esetben hova szokták feljegyezni az áttértek
keresztelését, rendesen a többi (csecsemő) közé, vagy külön, mondjuk a
vegyesekhez, és jelzik ott hogy hány éves. Hol érdemes keresni ilyenkor?
(egy ref.-kat. vegyesházasságot pl. a vegyeseknél találtam meg)
 A mormon adatbázissal sajnos nem mentem sokra a születésre vonatkozóan,
mert egyik névből sok van (Stenger), lehet sváb, evangelikus is, másodiknál
meg bonyolult.

Köszönök minden segítséget előre is!

Üdvözelettel:
Tamaskó Gabriella