[Csaladtortenet 2] FACEBOOK

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2016. Sze. 1., Cs, 19:43:16 CEST

Kedves László!
Anélkül, hogy vitát gerjesztenék, vagy a fő tudás birtokosa lennék, vagy
esetleg egyetértenék a korabeli vezetőséggel (nem is tudom kik voltak),
akikk nem kívántak FB csoportot alakítani, nagyon határozottan állítom,
hogy párhuzamos FB tagságot működtetni egyértelműen a macse honlap
használatának csökkenésével - végső soron a macse-nak akaratlanul is
hátrányt okozva - jár.

A FB rendkívül interaktív, gyors, sok szempontból egyszerűbb a használata,
mint a macse lev. lista (évente többször visszatérnek a lev.lista
működésével kapcsolatos füstölgések, melyek ezt igazolják), sőt, ha lehet
ilyet egy nethálózatra mondani, sokkal személyesebb is, mint a macse
lev.lista. Egyszerűbb a képek megosztása, mindig nagyon aktuális, pörgős,
modern, gyors, stb., stb. Már-már kihagyhatatlan. Aki nem tagja, már-már
analfabéta.
Csakhogy egy vállalkozás - mint amilyen a macse is, még ha jelesül
nonprofit szervezet is -, lételeme, hogy legyen saját arculatát kifejező
honlapja, ahol a honlap látogatottsága bizony fontos tényező a lap
fenntartása szempontjából. A lev.lista értelme pedig éppen a minél nagyobb
levélforgalom lenne. Ha egy párhuzamos társaság hajlandó és képes (sőt
vágyik rá!), hogy ennek a levélforgalomnak egy (s talán nem is
jelentéktelen ?) részét átcsatornázza, akkor sérül a csak macse lev.lista
tagok érdeke. Eközben persze a FB zártkörűek egyéni érdeke nő, de ha ez a
teljes tagságot arra sarkallná, hogy mindenki menjen a FB-ra, akkor a macse
lev.lista (és ezt követően szerintem maga a macse is) előbb-utóbb
elsorvadna.

[Ez nem jóslás: saját tapasztalat. Tagja vagyok egy civil sportközösségnek,
amelynek van honlapja is, de a tagság többsége tagja a FB-nak is, melynek
következményeként a fent jelzett, és nem is teljesen felsorolt előnyök
miatt a sportegyesület az éves rendezvényeinek tervezetét, a lezajlott
események eredményeit, fotóit, a tagsági véleményeket, stb. már csak a
FB-on osztja meg, a honlapot nem is használják. Pedig a sportegyesület
arculatát a honlap hordozza, a reklámbevételei a látogatók ,megszűntével
lenullázódtak, a pályázatokon a honlap működésére nem tudnak hivatkozni,
stb., míg a FB használattal remek hasznot hajtanak arctalan és névtelen  -
és mellesleg sehol nem adózó, bár ez most irreleváns - idegeneknek.]

A FB egy profitorientált, kapitalista szerveződés (pénztermelő cég), a
macse meg egy nonprofit érdekeltségű civil kezdeményezés. A mienk. Nem árt
átgondolni ezt, önérzetből is - bár ez kevéssé érdekes talán -, de saját
jól felfogott érdekünkben, mely a macse hosszú távú működését is szem előtt
tarja.
Végtére is hová tartozom én? (Mondjuk ez most költői kérdés, mert én nem
vagyok macse tag, de ki-ki válaszolhat magának!)
Én nem vagyok, és nem is leszek FB tag, mert nem értek egyet a
filozófiájával, az ellenőrizhetetlenségével, stb., stb. És ez akkor is így
marad, ha 100 emberből 99-el szemben egyedül maradok.
Én éppenséggel felhívással fordulok minden FB-t használó macse taghoz:
írjátok meg inkább  itt a genealógiai kutatásaitokkal kapcsolatos
kérdéseiteket, véleményeteket, tapasztalataitokat.
Hadd ismerjem meg őket én is. Jó kis fórum ez, s elég zárt is. Minek másik?
Mert lesz egy kritikus pont, amikortól már a macse.listát nem lesz érdemes
fenntartani. És akkor az én véleményemet, kutatási tapasztalataimat,
segítségemet, vagy segítségkéréseimet, stb. már ti sem ismerhetitek meg.

Az FB-t pedig használjátok [ill. életvezetési jó tanács szerint inkább ne
használjátok) másra. Arra amire való. (Mire is?)

B. Lacit pedig nem ismerem, semmi okom megbántani, ez nem is szándékom,
sőt, a listáról ismert önzetlen tevékenységéért inkább köszönet és még több
köszönet illeti.
Csak most nem értek vele egyet.

üdv:
gy.

p.s.: bár tényleg nem kívánok  vitázni, de a listát ismerve hamarosan
lesznek velem, vagy Lacival egyetértők. Kérem itt válaszoljatok, ne a
FB-on.....✌