[Csaladtortenet 2] FACEBOOK

László Kulcsár laszlo.j.kulcsar at gmail.com
2016. Sze. 1., Cs, 20:30:31 CEST

Kedves Mindenki,
Véleményem szerint szükség lenne egy hivatalos FB oldalra, mert a MACSE
különböző funkcióit a digitális felületek különféleképpen segítik,
szerinten nem egymást sorvasztva, hanem inkább kiegészítve.

1. A levelezőlista legnagyobb haszna az információk megosztása és az
egymásnak való segítség. Személy szerint az egyedüli hátrányát abban látom,
hogy kissé nehézkes a régi információk előkeresése, illetve bizonyos dolgok
nem elérhetőek, hiszen egy adott kérdésre sokan nem nyilvánosan, hanem
magánban válaszolnak. Ez persze dicséretes, ha az ember nem akar túl sok
levelet kapni, de ugyanakkor sok információ is elveszhet. Én pl. mindig
olvasok minden témát hátha kapok valami ötletet vagy információmorzsát, de
sokszor a privátban küldött válaszok hiányoznak. Persze nem akarok azzal
válaszolni egy kérdésre, hogy a választ tessék nekem is elküldeni, ez
kicsit furcsa lenne, plusz éppen azt az extra forgalmat generálná amit el
akarunk kerülni. Szerintem erre jobban működne a fórum, ami jelenleg nem
igazán működik, ott ugyanis éppen olyan gyorsan lehet válaszolni mint
emailben, és a teljes beszélgetés megmarad egy áttekinthető, tematikus
formában. De ez esetleg egy másik beszélgetés tárgya.

2. A honlap elsődleges feladata szerintem az információk szabatos tárolása,
beleértve a zárt adatbázisokat, illetve az egyesülettel kapcsolatos dolgot
megjelenítése és őrzése. Ez nem kell hogy interaktív legyen, hiszen a
kommunikálás egyirányú, így a lényeg az adattartalom és a struktúra.
Érdekes kérdés, hogy generál-e reklámbevételt, én nem tudom, mert nem látok
reklámokat soha, talán mert önző módon Adblock drukker vagyok.

3. A FB sok szempontból infantilis és idegesítő, személy szerint csak arra
használom, hogy kinti magyar lévén az otthoniakkal kapcsolatot tartsak, de
ugyanakkor látom, hogy egyes szervezetek mennyire ügyesen tudják magukat
reklámozni, és szerintem ez a lényeg. A FB-on kérdéseket feltenni kevésbé
hatékony mint a levelezőlistán, legalábbis szerintem. Fontos lenne viszont
arra használni, hogy a honlapon megjelenő újdonságokat ott is hirdesse az
ember, mert a kapcsolatok hálóján át (amennyiben a hivatalos MACSE FB oldal
publikus lesz, márpedig éppen ez a lényeg) el lehet érni másokat is, akik
esetleg nem gondoltak családfakutatásra stb. Az FB emellett kapcsolatot
jelenthet más szervezetekkel, archívumokkal, egyházakkal stb., ahogy ez már
elhangzott, és ez mind azt erősíti, hogy egyre többen tudnak majd a
szervezetről. Nagyobb ismertség, több tag stb. csak jó lehet, nem? Nyilván
ügyesen kell moderálni mi kerül fel, de ez ma már nem megoldhatatlan.
Emellett, szeretjük vagy sem, a FB lehet az egyik módja annak, hogy a
következő generáció családkutatóit megtaláljuk, és e szép szakma vagy hobbi
művelését ekként is elősegítsük.

Röviden szólva, e három különböző digitális felület egymást kiegészítően
kellene működjön.
Kellemes további eszmecserét,
Laci