[Csaladtortenet 2] FACEBOOK

László Kulcsár laszlo.j.kulcsar at gmail.com
2016. Sze. 2., P, 15:29:20 CEST

Természetesen nem állt szándékomban senkit megbántani, és eszem ágában sem
volt arra célozni, hogy a FB használók lennének infantilisek vagy
idegesítők (mármint általánosságban), ezt feltételezni azért egy merész
logikai ugrás volt. :) Ha valaki mégis így értette, attól elnézést kérek.

[off topic]
Magát a FB-ot ettől függetlenül annak tartom, mert a tömeghatás miatt sok
emberből pontosan az infantilis viselkedést hozza ki, és a reklámbevételek
növelése érdekében olyan magatartásokat erősít, amelyek ilyen viselkedéshez
vezetnek (nem mindenkiben persze). Egyetértek azzal, hogy a végén minden a
felhasználón múlik, de azt is szeretném látni, hogy az üzleti alkalmazások
gyakorolnak bizonyos mértékű önkontrollt amikor ennyire manipulálhatják a
tömeges viselkedést. A FB-ban mint üzleti vállalkozásban semmi önkontroll
nincs.
Mellékesen itt egy érdekes cikk az infantilitás témáról:
http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2551578/Is-Twitter-making-STUPID-Social-networking-sites-making-hard-people-think-themselves.html
Ugyanennek az eredeti verziója:
http://phys.org/news/2014-02-social-networking-stupid.html
És itt egy másik tudományos lelet:
http://www.pnas.org/content/113/3/554.abstract
[/off topic]

A FB-ot lehet hasznosan használni és számos pozitív funkciója van egy
szervezet számára, és ez volt a mondanivalóm lényege. Én abszolút támogatom
a hivatalos MACSE oldalt, és támogatom a létező nemhivatalosat is, mivel
ahogy írtam ez számos kapcsolódási pontot jelent máshová, ami jó a
szervezetnek és a tagoknak is. Nem hinném, hogy az általam felhánytorgatott
infantilitás jellemző lenne a MACSE tagságra, én nem úgy ismertem meg ezt a
közösséget.
Kellemes napot mindenkinek!
Laci

> [...]
> melyik idegesítő :
>
> - Magyar Nemzeti Levéltár
> - Magyar Nemzeti Levéltár Pest Megyei Levéltára
> - Magyar Nemzeti Levéltár Hajdú-Bihar Megyei Levéltára
> - Pápa Levéltár
> - Kalocsai Főegyházmegyei Levéltár
> - Győr Város Levéltára
> - Magyar Nemzeti Levéltár Csongrád Megyei Levéltára
> - Budapest Főváros Levéltár
> - Magyar Zsidó Múzeum és Levéltár - Hungarian Jewish Museum and Archives
> - Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Levéltár
> - Jezsuita Levéltár és Rendtörténeti Könyvtár

>>> lev.lista (és ezt követően szerintem maga a macse is) előbb-utóbb