[Csaladtortenet 2] [MACSE: 14158] Re: FACEBOOK

dr. Zana János janos.zana at yahoo.com
2016. Sze. 5., H, 11:20:10 CEST

> Gyanítom, hogy a a facebooknál is lesz még sikeresebb közösségi oldal,
> miközben a MACSE honlapja megmarad.
> Javaslatom:
> 1. A facebookos nyitólapra el kell helyezni a felhívó szöveget, mely
> szerint a konkrét kutatáshoz segítséget az érdeklődők a MACSE honlapján
> kaphatnak.
> 2. A facebookos MACSE-tagok ottani hozzászólásaikban ugyanezt tegyék meg.

A két dolog jelentősen kükönbözik egymástól. A MACSE nemcsak közösségi
levelezőcsoport, hanem adatbázis is, amelyet megbízható személyek hoztak
létre és megbyzható személyek szerkesztenek. Nem utolsósorban
előfizetéses formában érhetőek el az adataink.

A facebook a fiatalokat megcélzó, fokozottan népszerűsködő szolgáltatás,
amelynek java része moderálatlan, és a tartalma a rendszergazdák által
önkényesen végzett módosítások következtében vagy kijut a széles
internetre, vagy meg nem. Így például a politikusoknak egymás közti
vitáit sokszor a tévéhíradóban látom viszont - holott azt nem a
nyilvánosság számára tették fel.

A facebook olvasói szakértelem nélküli hozzászólásaikkal
ellenőrizhetetlen és önkényesen kiragadott ismereteket rakhatnak fel. Az
üzleti modell, amely mögötte van, annál sikeresebb, minél nagybb a lárma
körülötte.

Tudomásul vettem, hogy hivatalos szervek is készítenek facebook oldalt.
Ez szerintem a saját komolyságukast kérdőjelezi meg. Nyilyán az
ilyesfajta megjelenésért már fizetni kell. Hiszen a facebook fenntartása
pénz, bevétel mélkül veszteséges volna.

Ha a MACSE meg kíván jelenni, valószínűleg fizetnie kellene, és
moderátori jogosultságot kellene kérninie a vezetőség egyik tagja
számára. Ami, ugye, plusz munkát jelenet, és rengeteg hozzánemértő
személy szövegét kellene ellenőroiznie, korrigálnia.

Véleményem szerint csak hadd legen MACSE facebook csoport, cserélgessék
ott az adataikat a tagok, de maradjon független a MACSE szervetétől.

Üdvözlettel  János