[Csaladtortenet 2] Fwd: Iskolamester

Beus beusmarie at gmail.com
2017. Ápr. 4., K, 20:57:40 CEST

Megismételném a kérésemet, kérdésemet :
Latinban meg sasszemben kérnék szépen segítséget! Lásd: melléklet. Az
utolsó 7 sorral nem boldogulok. Az iskolamester körüli szöveget kellene
pontosítani.
Ez Padányi Bíró Márton püspök füredi vizitációja 1747-ben, ahol is nem volt
minek örülnie, mert egy 95 %-ban református falut talált.
Hipotézisem: a szöveg lényege kb: hogy azt tapasztalta, hogy a helvét
Almási András prédikátornak van iskolamestere Beke(s?) János.
A hipotézisemben kérnék megerősítést a latinul tudóktól. A szöveg eleje
világos, el tudtam olvasni, az utolsó sorokban nem vagyok biztos.
Köszönöm: BBea