[Csaladtortenet 2] vándorló foglalkozások

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2017. Aug. 13., V, 07:43:33 CEST

Kedves Emőke!

A dolog annyira egyszerű, csak valakinek fel kell vállalni egy megyét! Ha
minden 100 társunk közül csak egy akad, aki bevállal egy megyét, hamarosan
meglenne minden régió felelőse!
Az adatgyűjtést én a megyére vonatkozó helytörténeti irodalom
megismerésével kezdtem, s az ezekben megjelenő molnárokat kiírtam.
(Kiírhattam volna az összes megjelenő foglalkozást is, ma már bánom, hogy
nem tettem.) Majd az egyes településekről készült helytörténeti források
olvasása következett (azért olyan nagyon sok város vagy nagyközség nincs
egy megyében, hogy ne lehetne a végére jutni), majd a különféle elérhető
összeírások, a molnárokról készült szaktörténeti munkák, a netről elérhető
újságcikkek, a megye településeiről készült települési családkönyvek, stb.
[Pl. ha valaki a bábák összegyűjtésének kívánja szentelni a szabadidejét -
ez tiszteletreméltó szándék, és életre szóló program lenne, s tudtommal
volt is a Macse-ban szándék a bábák gyűjtésére, de mondhattam volna éppen
juhászt is - nos, akkor van bőven szakirodalom a bábák hazai létezéséről.]
Az így összegyűlt néhány ezres adatbázist egészítettem ki az általam
akkoriban foglalkoztató települések anyakönyveiből megismert adatokkal, de
ekkorra már alig-alig akadt új adat, mert az anyakönyvi megjelenések
többnyire csak igazolták a forrásmunkákból megismert addigi adatok
helyességét. Végül az akkori genealógus körökből fakadó ismeretségemnek
írtam, és kértem mindenkitől adatszolgáltatást - s kaptam is bőven
forrással megjelölt adatokat. Ráadásul egy ekkora egyesületben, ahol napi
szinten feldolgozódik több száz anyakönyvi rekord, nagyon könnyen lehetne
haladni a foglalkozások indexálásával is, ha erre lenne szándék. De
szerintem a megyei alapot minden esetben létre kellene hozni valakinek.

üdv:
gy.

Mentes
a vírusoktól. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>

2017. augusztus 13. 6:11 Attiláné Komáromi írta, <