[Csaladtortenet 2] Ház- és utcajegyzék

Barta Zoltán zbarta at gmail.com
2017. Aug. 19., Szo, 23:52:18 CEST

Szervusztok,

köszönöm az eddigi válaszokat, egyben reagálok több levélre.
Egy ~1905/6 körüli bűnügy irataiban találtam a terhelt bejegyzett címét,
ami egy olyan utca, amely ma nem létezik. Nem is a házszám fontos, hanem a
változásokról szóló dokumentum, információ. Aki azt írta, hogy a helyi
képviselő-testületi jegyzőkönyvek talán tartalmaznak forrást erre, jó
ötletet adott, ennek utánajárok.
Az anyakönyvekből nem jutottam előrébb, ott nem írtak utcát, csak
településnevet, és/vagy még nem jutottam el addig az időpillanatig, ahol ez
elkezdődött.

*Amennyiben tehát van adott településnek kész helytörténeti monográfiája,
akkor ott (is) érdemes keresgélni, ha meg nincs, akkor érdemes megírni
(vagy legalább az illetékes levéltárban átnyálazni a képviselő testületi
jegyzőkönyveket).*

Ezen dolgozok, emiatt minden morzsára szükségem van. A helyi kutatás
részletekben zajlik, mivel Egerben élek, de sokat járok haza.
A falu Sáta, Bükki Hegyhát, Borsod megye. Sok mindenről híres, itt
született Szvorényi József, vagy például Szeleczky Zita szülei nálunk
kötöttek házasságot (
http://bartaz.hu/szeleczky-zita-szuleinek-satai-hazassagkotese/). Borsod
megyei falu, de egyébként egri főegyházmegyei terület, tehát két megye
dokumentumaiban is kutakodok, Egerben sokkal több mindent találtam eddig. A
vezérhangyát elindító utcanév változása logikailag arra a módszerre
emlékeztet, mint pl. egyes egri utcanevek névadása, amelyeket elszakított
területek városairól neveztek el (Temesvár, Zólyom, Fiume).

Mindenesetre, ha valaki mégis ráakadna véletlenül egy ilyen információt
tartalmazó térképre, töredékre, stb., értesítsen róla, legyen szíves.
Bármi lehetséges. A vezetéknevemre hasonlító latin átiratú névre egy
teljesen más témában kutatott dokumentum lábjegyzetében találtam rá, az is
egy olyan ösvény, amit érdemes végigjárni, és mindössze két apró betűs
sorról van szó.

Üdvözlettel:

Barta Zoltán
http://bartaz.hu/category/genealogia/