[Csaladtortenet 2] Fwd: Mormon projekt

F. Fábiánné Melinda ffmelinda65 at gmail.com
2017. Aug. 28., H, 08:16:42 CEST

---------- Továbbított levél ----------
Feladó: F. Fábiánné Melinda <ffmelinda65 at gmail.com>
Dátum: 2017. augusztus 28. 8:16
Tárgy: Re: [Csaladtortenet 2] Mormon projekt
Címzett: Zétény Szabó <zetenyszabo99 at gmail.com>

A mormonok nem  egyházakkal, hanem államokkal kötöttek megállapodásokat
az anyakönyvi filmezések tekintetében. Pl. Ukrajna, Románia nem állapodott
meg velük, emiatt jár a Robi gyakran kutatni Erdélybe és Ungvárra:).
A hatvanas években   nem volt felhőtlen a magyarországi egyházak és az
állam viszonya, teljesen mindegy, hogyan vélekedett róla bármelyik
felekezet is.
Pl. én akkor jártam katolikus gimnáziumba, ahol állami tankönyvekből
taníthattak a nővérek, kötelező volt oroszt tanulni, a korábban német
szakos idősebb apácáknak át kellett magukat képezni, ha a rendjük,  csak a
2 fennmaradt lányiskolájukban továbbra is tanítani akart. Aztán érettségi
után jöttek az egyetemi felvételik, 3-4-ről biztosan tudtuk, hogy az akkori
rektorok miatt próbálkozni sem érdemes,  de a többi is megszívatta a
patronásokat, pannonhalmiakat, piaristákat. Elsőre a zseniknek sem jszokott
összejönni a bekerülés ezekből az iskolákból.
Ilyen volt a viszony nagyban is, általánosan.

Üdv, Melinda