[Csaladtortenet 2] Mormon projekt

Zétény Szabó zetenyszabo99 at gmail.com
2017. Aug. 28., H, 08:28:43 CEST

Kedves Melinda!

Nem az államokkal, hanem levéltárakkal. Itthon konkrétan a levéltár
kezdeményezett, akik utána az egyházi levéltárosokkal és az egyházi
vezetőkkel is egyetkedtrk. Utóbbiak támogatták, de az elején a gyakorlati
megvalósításban akadályokat láttak (az egri püspök fogalmazott meg csak
kritikát, mert a szabályzat alapján a plébánián kell lennie az
anyakönyvnek, de támogatta ő is). Talán 1960 decemberében külön
megbeszélést is tartottak az egyháziakkal (a pontos dátum a tanulmányban).

No meg az állam és az USA (illetve hozzá köthető szervezetek, sőt egyházak)
viszonya még rosszabb volt.

Igazából arra akartam világítani, hogy a média kivsit torzít. Jakubinyi nem
mondhatta ezt, hiszen neki az lehetett a problémája, hogy az anyakönyvek
visszakerülnek-e. Ami Romániában veszély is, hiszen ott nem a levéltárban
filmeznék. A többi a tipikus sajtó-féle felfújás/hazugság.

F. Fábiánné Melinda <ffmelinda65 at gmail.com> ezt írta (2017. augusztus 28.,
hétfő):