[Csaladtortenet 2] Kataszteri térképek értelmezése

ODORMUTE - Eb-őrző Kft hudraotto at gmail.com
2017. Dec. 19., K, 10:05:39 CET

Kedves Tünde és József és Kedves Listattársak,

jelen pillanatban most Ramocsaházát vizsgálom. Szerencsére van egy házszám
jegyzékem is az alábbi linken:
https://maps.hungaricana.hu/en/MOLTerkeptar/27210/view/?pg=4&bbox=2370%2C-2423%2C5413%2C-654
és az anyakönyvekből tudom, hogy az őseink akkoriban a 21-es házszámon
laktak. A házszámoknál nem az ő neveik szerepelnek, mert gondolom jobbágyok
voltak és szegénysorsúak így nem volt saját háztulajdonuk. Ez a 21 szám a
8-as szelvény 315 birtokrészlet alatt található.
Megnézve a térképet a házszám nem egyezik meg a feketével a helyrajzi szám
a pirossal.
http://mapire.eu/hu/map/cadastral/?layers=here-aerial%2C43%2C44&bbox=2446806.007997516%2C6113347.550443936%2C2449099.1188460714%2C6114416.474511361
Olyan bosszantó, hogy igazából minden információ a rendelkezésemre áll és
mégsem tudom pontosan behatárolni.
Egy másik ágon az őseink jászok, mivel ott nem volt földesúri rendszer a
térképen mindenkinek ott volt a neve, a házszámok is egyeztek, és meg is
találtuk az alapján a volt tanyát, ahol még mai napig kivehető a tanyahely
a fák alapján.
Valahogy Szabolcs megyében ez sokkal nehezebbnek tűnik...
Akinek van valamiféle ötlete szívesen várom.

És köszönöm az eddigi segítséget is.

Üdvözlettel,
Anett