[Csaladtortenet 2] OSZK gyászjelentések

Erzsébet Némethné csipike.erzsebet at gmail.com
2017. Feb. 21., K, 09:02:12 CET

Kedves István és Levelezőtársak!

http://www.oszk.hu/torzsgyujtemenyek
http://www.oszk.hu/plakatok_kisnyomtatvanyok

Én ezt találtam...a lap aljától számítva a 6. nyílnál.
" A gyászjelentés olyan magánéleti dokumentum, amely valakinek a haláláról
értesít. A Plakát- és Kisnyomtatványtárban ilyen dokumentumokból - a
duplumokkal együtt - egy kb. 700.000 darabot tartalmazó, önálló gyűjtemény
található. 2003. január 31-én létrejött egy megállapodás az OSZK és a
Genealogical Society of Utah között a teljes gyűjtemény rendezésére,
mikrofilmezésére és digitalizálására. A mikrofilmváltozat az OSZK mikrofilm
olvasótermében (7. szint) kutatható, a digitális képanyag pedig a
közeljövőben elérhetővé válik az egyedi neveket tartalmazó adatbázissal
együtt a könyvtár honlapján keresztül. *Állományvédelmi okokból a
gyászjelentés-gyűjtemény kizárólag mikrofilmen kutatható."*