[Csaladtortenet 2] Tarjányi család probléma - segítséget kérek!

Szilvágyi Gábor szilvagyi.g at t-online.hu
2017. Feb. 25., Szo, 11:17:15 CET

Kedves Hédi!

Azért ez ennél bonyolultabb volt. A vármegyék gyakrabban tartottak nemesi összeírásokat (volt országos is), amikor mindenkinek igazolnia kellett a nemesi származását. Ha nem volt meg az armális, vagy egyéb igazoló okirat, akkor jött a nemességvizsgálat. Ehhez nyújthatott be az illető iratokat, illetve a kirendelt személyek tanúkat hallgattak meg. Ezután döntöttek arról, hogy igazolt nemes-e az illető. Ha például más vármegyébe költözött egy nemes, ott ki kellett, hogy hirdessék a nemességét, ez megint csak megfelelő iratok alapján történhetett.

Tudok olyan esetről, hogy egy elköltözött személy nem volt hajlandó pénzt áldozni ügyvédre, és így hiába volt nemesi származású (amit én így utólag igazolhatnék, mert kétszáz évvel később az anyakönyvek alapján bizonyíthattam a nemesi származását), ő és családja a XVIII. század első harmadában közrendűnek számított.

Üdv, Gábor

Kutatott családok:

Szilvágyi, Székely (kolozsvári), Szalay (potyondi), Váradi (kolozsvári), Szente, Tanáts, Tompos, Z(s)itkovszky(i), Sennyey(i), Asbóth, Antal, Horváth, Szilády(Szilágyi), Kováts, Tiborcz, Eöry, Saáry(Sári), Lampért, Fábry(i), Légrády(i), Koronkay, Csóy(i), Saly, Hollósy, Enessey, Chernel

Honlap:   http://szilvagyi.uw.hu/szilvagyiak.html

http://szilvagyiak.gateurope.online