[Csaladtortenet 2] nyomtatott (vagy elektr.) anyagok rendszerezése vélemény

László Kulcsár laszlo.j.kulcsar at gmail.com
2017. Jan. 13., P, 01:16:20 CET

Az én esetemben a számítógépes mappák generáció szerint vannak, mert egy
generáción belül is sokszor volt mozgás, így számomra jobban átlátható,
mint a helységnév-alapú rendszer. A generációs mappák először a négy
nagyszülő ágára vannak bontva, utána pedig a közvetlen ősöket követik, azon
belül pedig az oldalágak:

- nagyszülő 1 mappája
--- dédszülő mappája
------pl. dédszülő testvére családjának mappája
------pl. dédszülő másik gyereke családjának mappája
---ükszülő mappája
------pl. ükszülő testvére családjának mappája
------pl. ükszülő másik gyereke családjának mappája

és így tovább. A mappa neve az ős neve, születésének éve és házastársának
neve, pl. "BabelJanos(1815)_TuskeZsuzsanna". Biztonsági okokból nem
használok ékezeteket, egyszer egy operációs rendszer frissítésnél az új nem
ismerte fel őket.

A gyerekek saját mappát kapnak ha megházasodnak, és akkor a saját
születésük és haláluk is abban a mappában van, nem a szülőknél. A file
nevek a személy neve plusz a születési év és az esemény alapján vannak, pl.
"BabelJanos(1815)_szuletesi". Ha a születési év nem ismert, a számokat x
helyettesíti.

Köszi a gyakorlatok megosztását, nagyon érdekes.
Laci