[Csaladtortenet 2] születési év kiderítése

Bíró Márta mobima1 at gmail.com
2017. Jan. 25., Sze, 15:03:29 CET

Kedves Kutatótársak
A kezdeti felvetésemhez sokan próbáltatok segítséget adni. Eszerint
végignéztem a házassági és halotti anyakönyveket is. (Felvidék, Dlhá akv.)
Sajnos a kérdés kérdés maradt, mégha talán közelebb is jutottam a
megoldáshoz, de egy kívülálló talán azt is észreveszi, amit én nem.
A gyerekek születési anyakönyvéből tudom, hogy Jurisics Anna férje
Bartosovics Mihály volt. Ilyen felek között csak egy házasságkötés volt
1830-ban. (Persze a néven kívül semmi adat). 1826-ban van egy házasságkötés
J.Anna és egy másik férfi között, de a néven kívül semmi, igy nem tudom, ez
melyik Anna lehetett. Egy 3. Anna házassága nincs, az talán elköltözött. A
halotti anyakönyvből gy tűnik, hogy egyik J.Anna sem halt meg
gyerekkorában.  Találtam egy halotti bejegyzést 1877-ben, eszerint meghalt
Bartosovics Anna szül.Jurisics Anna, Bartosovics Mihály felesége,(uxor) 61
éves korában. Ha ezt a 61 évet el lehet fogadni, akkor a megoldás az
1816-os születésű J.Anna lenne. Szerintetek ez elfogadható vagy a megadott
életkorban ne bízzak és igy még belefér az 1811-es születés is ???
Csak hogy ne legyen semmi egyszerű, a férj tekintetében is két Mihály
utónevű van 1804 és1809. Találtam egy halotti bejegyzést 1876-ban ahol csak
a férj, Bartosovics Mihály szerepel és az, hogy 66 éves volt. Családi
állapotáról, egyéb adatáról  semmi. Ha viszont ő lenne a keresett férj,
akkor az 1877-ben elhunyt J. Annánál nem "uxor" hanem "özvegy" kéne
szerepeljen ? Sajnos 1858-tól( ekkor született az utolsó gyerek)1910-ig más
B.Mihály elhunytat nem találtam.
Elnézést, hogy a bejegyzés kicsit hosszúra sikeredett, de Ti talán más
összefügéseket is észrevesztek.
Köszönöm.
B.Márta