[Csaladtortenet 2] Óbudai házszámok

dr. Zana János Janos.Zana at yahoo.com
2017. Jan. 26., Cs, 21:37:30 CET

2017. 01. 26. 13:47 keltezéssel, Erzsebet Balogh írta:
> Hányszor és mikor számozták át a házakat a XVIII. sz. végétől kezdve? Van
> esetleg valahol XVIII. század végi térkép, amin fel van tüntetve a házszám
> ?
>
> Létezik egy 1874-es kataszteri térkép, amin telkenként 2 db helyrajzi szám
> is van, de nem tudom megállapítani, hogy ezek közül a számok közül melyik a
> régebbi, ill. van-e ezeknek a számoknak közük a régebbi házszámokhoz. A
> XVIII. sz. végén egy rövid ideig a házassági anyakönyvekben feltüntették a
> házszámokat, ez  és a térkép együttesen néha segíthetne rokoni kapcsolatok
> [...]
A pontos választ nem tudom. Az 1874-es telekkönyvi rendezési térképet
néztem meg az Általad közölt link alapján. Ezen házszámok nincsenek. A
halvány és a fekete számok a telekkönyvi azonosító számok. A nagyon
halvány számok valószínűleg a térképszelvény adatai.
Ebben az időben történt a számok átrendezése Buda és Pest egyesítése
miatt. Utána négy évvel kezdődött az áttérés a méterrendszerre. Az ennek
alapján képezett új telekkönyvi számok rendezése egészen a XX. század
elejéig elhúzódott. Emiatt szerepel annyi telekkönyvi adat a térképen.
Üdv, János