[Csaladtortenet 2] Óbudai házszámok

Erzsebet Balogh sajkod53 at gmail.com
2017. Jan. 28., Szo, 17:10:17 CET

Tisztelt Listatársak !
Itt köszönöm meg mindenkinek a segítségét, aki hozzászólt az óbudai
helyrajzi számokkal kapcsolatos kérdéshez. Valószínűleg félreérthetően
fogalmaztam: nem a mostani értelemben vett házszámok érdekelnek (amik
utcánként értődnek), hanem a régi házszámok, amikor egy településen
folyamatosan számozták a házakat. 'A XVIII. század végén a Lajos utca déli
végénél, a Duna felőli oldalon volt az 1. ház és az utolsó szám a mai
Amfiteátrum helyén levő házé volt, a 751-es. Ahogy bővült a település, egy
ideig betoldottak mindenféle "al" számokat, majd újra számozták az egészet.
Engem az érdekelne, hogy az 1786-os anyakönyvben megjelölt házszámok, az
1828-as Urbáriumban megadott házszámok, és  az 1874-es térkép házszámai
egymáshoz hogyan viszonyulnak.

A számozás valamennyire le van írva az alábbi cikkben, de jó lenne az ehhez
tartozó térképeket megtalálni.

https://library.hungaricana.hu/hu/view/ORSZ_BPTM_TBM_21/?query=G%C3%A1l%20%20%C3%A9va%20%C3%B3buda&pg=108&layout=s

Mindenkinek még egyszer köszönöm a segítséget!

Gaálné Balogh Erzsébet