[Csaladtortenet 2] tanács-kérés

Sáfrány Tímea safranytimi at freemail.hu
2017. Júl. 12., Sze, 10:49:04 CEST

Kedves Levelezőlista Tagok! A Győrffy-családot kutatom, amely 1613-ban Rákóczi Györgytől kapott nemeslevelet. (ez tehát nem a losádi báró Győrffy család! de elvileg ők is erdélyi származásúak).Ennek a családnak az egyik ágát kutatom, amely Jármiból került át az 1700-as évek vége körül Tiszavidre. Eljutottam egészen Győrffy Györgyig aki elvileg Jármi-i származású református pap és 1794-ben halt meg. Ennél feljebb azonban nem tudtam menni az anyakönyvek hiánya miatt. Az eredeti meglehetősen naív célkitűzésem az volt, hogy ha mód van rá és találok hozzá forrást, akkor a családot végigkövetném egészen a nemesi cím megszerzéséig. Jelenleg nincs a birtokomban még a nemesi oklevél sem. Viszont voltam a nyíregyházi levéltárban, ahol megvan a nemességigazolása a Jármiban lakó Győrffy Istvánnak 1725-ből. Sajnos ez nem sokat segít, emellett nem volt semmilyen egyéb iratanyag, ami a családfához segítséget nyújtott volna.A levéltárban az is kiderült, hogy gyakorlatilag a jármi-i (mert nem minden tagja ment el Tiszavidre) és a tiszavidi Győrffy-ág mellett létezik a dobra-i ág is, amelyet viszont nem tudok hozzácsatolni e kettőhöz, de az biztos, hogy e 3 ágnak közös a "gyökere". A kérdésem az lenne, hogy van-e valamilyen tanács, hogy mit tehetnék még, mit nézzek meg, hogy esetleg előrébb jussak és letudjam vezetni a családot az 1613-as évig. Tudom, hogy szinte lehetetlen vállalkozás, de mégis felteszem a kérdést. A szakirodalmat ismerem és átnéztem, de azokkal előrébb nem jutottam. (Kempelen, Nagy Iván, Gorzó Bertalan, nemesi összeírások stb.) Ha bárkinek bármilyen tanácsa van, szívesen fogadom! üdv.Sáfrány Tímea