[Csaladtortenet 2] Segítség kérés

Balázs Karsai karsaibalazs.1982 at gmail.com
2017. Júl. 19., Sze, 15:52:41 CEST

Kedves Zoltán!

Zalabaksa Csesztreg település filiája volt (azaz nem helyben végezték az
anyakönyvezést, hanem egy közeli település plébániáján).
A Familysearch oldal sok segítséget tud adni a keresgélésben. Ez a
Csesztreg település anyakönyvezésében bedigitalizált "Lorant" családnevű
személyek listája:

https://familysearch.org/search/record/results?count=75&query=%2Bsurname%3Alorant*~%20%2Bbirth_place%3A*cseszt*~

Emellett szerencséd van, mert a csesztregi anyakönyvek elérhetőek az
interneten:
https://familysearch.org/search/catalog/392567?availability=Family%20History%20Library

Ezek az anyakönyvek 1896 előtti eseményekhez használhatóak (ezek egyházi
anyakönyvek). Az 1896 utáni eseményekhez (ezek már polgári anyakönyvek) itt
keresgéljél:

https://familysearch.org/search/catalog/720412?availability=Family%20History%20Library
https://familysearch.org/search/catalog/2045048?availability=Family%20History%20Library

Ha megtalálod az első, általad ismert és feltárt ősödet (a leírtak alapján
a dédapádat), akkor onnan meglesznek a szülei, akik a gyerek születése
előtti időszakban házasodtak. Nagy eséllyel ott, ahova az anyuka valósi. A
halálukat is érdemes megkeresni, mert ott is sok adat fellelhető. Ha megvan
a házasság és a halál, akkor abból jó eséllyel be tudod lőni, hogy hol és
mikor született, kik voltak az ő szülei. Így haladhatsz visszafelé. Érdemes
már az elején egy családfát szerkesztgetni, mert amúgy összezavarodsz a sok
adatban.

(A többi ősödnél ugyanígy, a többi települést is itt a Familysearch oldalon
tudod megnézni, hogy feltöltötték-e a bedigitalizált anyakönyveket)

A Lóránth és Lóránt váltakozás nem jelent semmit. Még a XX. század közepén
is volt, hogy máshogy írták le az ember nevét születésekor, mint mondjuk a
halálakor. A helyesírás korábban pedig nem rögzült. A T és a TH helyesírás
csak változat, ahogy a Barát és a Baráth. Érdemes úgy keresned, hogy ezt
figyelembe veszed, nehogy kizárj valakit azért, mert máshogy írták le a
nevét :)

Sok sikert a kutatáshoz!
Balázs