[Csaladtortenet 2] Falukönyv

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2017. Jún. 5., H, 13:21:16 CEST

Köszönöm a témával kapcsolatos, magánban és a listán küldött válaszokat.

Azt hiszem a döntést nekem kell meghoznom. Nagyon nehéz az első falukönyv
adatait figyelmen kívül hagyni, ha korrekt adatbázist szeretnék
létrehozni,mert az adatok egymásra épülnek.

Az első falukönyv nagyon jó, azt hiszem, ha leírom a szerzők nevét,- akik e
témában jártasak,- egyetértenek velem / Stefan Stader és Péter Tarnai /.

Azt viszont látom és érzékelem, minél hosszabb időszak adatait dolgozza fel
valaki, annál pontosabb a családok felépítése. Az 1700-as évek
anyakönyveiben még kevés adatot rögzítettek / pl.  csak anya keresztnevét
jegyezték be, a házasultaknál hiányzott a szülők neve,stb. / , ez az
1800-as években már változott, így pl. az anya  vezetékneve is ismertté
vált, a gyermekek házasságkötésénél, vagy anya halálánál, stb.

Adatgyűjtésem során sikerült az 1763, és 1770-es évek lélek-összeírásaihoz
hozzájutnom, amelyek adataival pontosabban összeálltak a családok.

Az első falukönyv időszakában még két filiája is volt az katolikus
templomnak,amelyek 1800 után önállóvá váltak / ennek pl. én nagyon örültem
/.

Persze az is lehet, hogy át kellene  programozni a gondolkodásomat,
családfakutatóból , " sima " adatfeldolgozóvá. Ez azért is nehéz, mert
ebben a faluban éltek  kezdetektől a  férjem és vejem felmenői, az ő
kutatásukkal kezdtem a munkát, ehhez pedig nem csak anyakönyvek adatait
kutattam.

Köszönöm a tanácsokat, véleményeket.

Üdv.
A Éva