[Csaladtortenet 2] kiolvasási és értelmezési lehetőség

Tamás Horváth holanyht at gmail.com
2017. Jún. 13., K, 07:42:20 CEST

Kedves Pista!

 Az anyakönyv szerintem evangélikus. Felpéc 1720 óta nemesi falu
közbirtokos műveléssel. A századfordulón cca 2000  70% evangélikus, 15%
katolikus és 15% zsidó lakossal. 1780-ig a környéken csak itt volt
evangélikus templom, a legközelebbi Vadosfán ill. Sopronban. 70 km-es
 körzetből idejártak istentiszteletre, amit magyarul és németül is
tartottak.Ez magyarázza a zsidók magas arányát is. Legnagyobb birtokos a
Bozzay, Tóth, Takács,  Győry, Péntek és Beszprémi család volt. A szegényebb
ns. családot saját maguk, a gazdagabbak zsellérekkel művelték a földet
tulajdonuk arányában.
  1842-ben a Győr nemes  vármegyében Felpécen hét Zathureczkyt írtak össze,
közte a két Miklóst. Az 1700-as évek második felében kerültek ide nyilván
házasság révén. Még utánanézek az anyakönyvben.
Üdv: Tamás

Mentes
a vírusoktól. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>