[Csaladtortenet 2] Segítség Sebők Odilének

Judit Gelei macsepenztaros at gmail.com
2017. Már. 13., H, 12:13:47 CET

Kedves Kutakodók!

A ti ezerszemű táborotok talán tud segíteni Odilének. Ha egyenesen neki
válaszolnátok, a címzésben látjátok a címét. Mellékelem a nekem írott
segítségkérő levelét.
Köszönöm, Judit

"Immár 2015. szept. 28.-án elutaztam Bp-ről. Az utazást leszámítva azóta
Indiában tartózkodom. Egyetemen tanulok.

Mivel az elmúlt egy év alatt többször próbálkoztam továbbjutni az eddig
elért kutatási eredményeimen, de úgy tünik, hogy eddig még nincsenek
feldolgozva.

A zsidó ágon eljutottam az 1800-s évek elejéig, 1700 -s évek végéig. A
gyökér Bresnitzbe vezet vissza Somogy megyéből. Lengyelül, oroszul nem
tudok. Otthon viszont meg van a gyűjtésem, amit majd egyszer szándékozok az
Önök rendelkezésére bocsájtani. Valószínűleg majd még pontosítani kell, de
az összes Schlesingert kiírtam, aki Somogy megyében születet, házasodott,
vagy meghalt. Viszont mivel én sohasem csináltam ilyet korábban nem tudom,
h. pontosan hogy is kell, vagy hogy is kellett volna.

Ráadásul a zsidóknál nem is nagyon hiszem, hogy korábbi időre visszamenőleg
lehet anyagot találni, mivel megváltoztatták a nevüket Mária Terézia
rendeletét követően.

A másik ágon fonalszakadás van: a dédnagyapám megszületett, tudjuk az apja
nevét a házassági anyakönyvi kivonatáról. Azonban mivel 1846-ban született
-ez az anyakönyv sehol sem lelhető fel. (Heves  megye-Recsk ).Csak az 1850
utániak. Gyanítom az üknagyapám valószínűleg részt vett az 1848-49-s
Szabadságharcban és feltehetően meghalt, vagy Amerika, vagy ....?????
Elkészítettem a családfát, valószínűsíthető testvérei vannak, de homályos a
dolog.
Recski dédnagyanyám pedig feltehetően egy másik ugyanolyan családnevű
embernek szült még 2 gyereket.

A harmadik  ágon totál homály:
*Tolna megyében* nincsenek feldolgozva az adatok. A nagymamám születésekor
beírták, hogy az édesanyja született Bikácson és *Urspringer Julianná*nak
hívták ( Mi Unpingerről tudtunk a családban ). Ez egy betelepített német
család és kitagadták a dédnagyanyáamt, amikor a dédnagyapámhoz hozzáment. A
nagyi születésekor a dédnagyanyám 26 éves volt, a dédnagyapám: Balogh János
pedig 27 éves. Arról szól még a családi fáma, hogy a dédnagyanyámat *kitagadta
a család, amiért hozzáment a dédnagyapámhoz.*
Nos ezt a rejtélyt szeretném megtudni, h. miért.

Ez az Unspinger vagy Urspringer ág ez érdekel, de egyenlőre nem tudok
tovább menni. - legalábbis ezt látom.
NAgymamám: Balogh Anna. Ellenben a születésekor Balog Jánost írtak be
édesapjának.
No ez a balog ág egy kicsit bonyolultnak tűnik.- rengeteg embernek van
Balog vagy Balogh neve.

A negyedik  ágon elég sokáig eljutottam itt is kb az 1700-s évek végéig.
Kiderült a Dredán ág-ról, hogy a legkorábbi adat: Georgius Dridan & Sophia
Mrizakov házasságából születethetett Matthias Dredán.
Azért írom így, mert mindez történt vala egy kis Nógrád megyei falúban:
Nándor ( a mai nevén Magyar Nándor )
Hogy ők honnan jöttek az rejtély.  *Gregorius Dridan & Sophia Mrazikov *-
aztán éltek Nógrád

A Sebők ágon is eljutottamz 1700-s évek végéig, mivel:

Sebők András született MArcall ( Nógrád megye ) 1816 dec. 31.-én,
     apja: Sebők Josephus
     anyja:  Kalács Therézia
     *valószínűleg a testvére:* Anna ( szül: Szigetvár - Somogy m. -
1814.okt. 1.)
                           - legalábbis az ő szüleit is ugyanígy nevezik.
                           A távolság igen szembetűnő. Ki tudja miért
járhattak ott????

Sebők András felesége: Dávid Krisztina - ők az ükszüleim
született: 1828.aug. 10.-én Tiszavíg ( Bereg megye )
     apja: Dávid Imre
     anyja : Buda Borbála"