[Csaladtortenet 2] Kérdések a Vezetőséghez

Dr. Balás István balpista at balpista.hu
2017. Már. 23., Cs, 23:51:10 CET

Kedves elnökség!
Bocsánat, hogy egy jogkérdésben a jogász közbekotyog.
Két jogi megjegyzés:
1. Határidők kérdése: Az Alapszabályban - Laci állításával ellentétben -
nincs olyan előírás, hogy "30 napot kell szabni a kizárási indítvánnyal
érintettnek a nyilatkozat-tételre".
2. Alapszabályi hiányosság, de tényleg nincs olyan előírás sem, hogy az
elnökségnek mennyi időn belül kell foglalkoznia a kizárási indítvánnyal.
3. A kizárási indítvány feletti vita az Alapszabályból következően akár
Skype-konferencián is megejthető, de a döntéshozatal ebben az ügyben
csak titkosan történhet.
3. Titkos szavazás kérdése: Bármely szavazás lehet nyílt, ha az
alapszabály megengedi. A kizárás kérdésében azonban az alapszabályunk az
elnökség számára titkos szavazást ír elő, így a nyílt szavazás
érvénytelen lenne.
Ha a Skype-konferencia keretében a szavazás titkossága nem oldható meg,
akkor a szabályos eljáráshoz az szükséges, hogy az elnökség
határozatképes legyen, azaz a szabályos meghívót követően legalább hat
tagja ténylegesen is összeüljön egy légtérben.
Üdv.:
BalásPista