[Csaladtortenet 2] Andrásfalvai anyakönyveket nem adták át a pécsi egyházmegyének?

Zita berger zitus.berger at gmail.com
2017. Már. 30., Cs, 05:30:41 CEST

Tisztelet levelezőtársak!

Folyamatosan figyelem a pécsi egyházmegye archívum oldalát, és azt
látom, hogy a székely anyakönyvekből csak Hadikfalva, Istensegíts és
Józseffalva van fent, holott ide Tolna megyébe Andrásfalváról is
lettek betelepítve székelyek.
Utána néztem a neten, és egy cikkben
(http://www.bukovina.hu/dns-kutatas/) azt olvastam, hogy az
Andrásfalva anyakönyvei a Tolna megyei Aparhanton vannak a plébánián.

Felmerült bennem a kérdés, hogy Aparhant miért nem adja oda a Pécsi
Egyházmegyei Levéltárnak az anyakönyveket, hogy online kutathatóak
legyenek?
vagy a pécsi egyházmegye nem is tudja, hogy az Andrásfalvai székely
anyakönyvek Aparhanton vannak?

Azért írtam és tettem közzé ezt a gondolatsort, hogy felhívjam a
figyelmet, és hátha ez a kutatási probléma megoldódást nyerhet a
nyilvánossággal.
Azt gondolom a plébániáknak nem csak saját települési anyakönyveiket
kéne odaadni a pécsi egyházmegyének, hanem mindenfajta anyakönyvet,
hogy a kettészakadt családok megtalálják gyökereiket.