[Csaladtortenet 2] kapcsolódás igazolása

András ÁBEL abelandras at gmail.com
2017. Május. 4., Cs, 17:03:20 CEST

Kedves Kutatótársak!

Magyari Klára a békési református házassági anyakönyvek feldolgozottságának
bővüléséről szóló híradása miatt újra felvettem a fonalat egy itt elakadt
kutatásban. Kíváncsi lennék a véleményetekre.
A vésztői Nagy Mihály ősöm 1862-ben vette feleségül a békési K. Nagy
Zsófiát. A békési házassági anyakönyvben életkora mellett édesapja, K. Nagy
István neve lett bejegyezve. Sajnos a vezetéknév gyakorisága miatt már-már
feladtam, hogy a sok lehetséges keresztelési találatból melyik lehet az én
Zsófiám (legalább 5 találat volt).
A történethez hozzátartozik, hogy K. Nagy Zsófia 1873. július 19-én hunyt
el. Gondoltam egyet a minap és elkezdtem megkeresni a békési halotti
anyakönyvben újra, hátha elsiklottam valami felett. Keresgéltem és nem
találtam. Rájöttem, hogy ő már Vésztőn lakott és ott is anyakönyvezték. De
helyette, egészen véletlenül találtam valami mást: K. Nagy István
halálozását, 1873. július 20-án, és a feleségét is, Lipcsei Zsuzsannát, hat
nappal korábban. Mind a három személy egy héten belül, kolerában hunyt el.
Mit gondoltok, elegendő bizonyíték a rokonsághoz, hogy mindkettejük neve
előtt szerepelt a "K." betű? Sajnos semmilyen más kapcsolatot nem találtam.
A lakhelyet is néztem, az 1862-es házasságkor Zsófia a Békés 1792 szám
alatt lakott, a feltételezett szülőkhöz a halálozásukkor "Tanya"-t írtak.

Köszönöm: András