[Csaladtortenet 2] kapcsolódás igazolása

András ÁBEL abelandras at gmail.com
2017. Május. 4., Cs, 17:37:33 CEST

Kedves Zsolt!

Nagyon köszönöm az infót, nagyon érdekes! Mondjuk egyelőre azzal is
megelégednék, ha biztosan tudnám, hogy a két K. Nagy István egyezik. :-)
Egy kicsit árnyalja a dolgot, hogy az említett K. Nagy István és Lipcsei
Zsuzsanna házasságkötésekor nem jegyezték be a "K." betűt. Ha mindenhol ott
lenne, akkor egy nagyon jó támpont lenne, de még a gyermekeik
kereszteléseinél is hiányzik. Először az 1862-es házasságnál jelölték.

Nem bírtam ki és elkezdtem kicsit nyomozni ez után a feltételezett ős után.
Észrevettem valami furcsaságot. K. Nagy István halotti bejegyzés
<https://familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CS6D-9J7G?mode=g&i=464&cat=154528>éhez,
az észrevételek rovatba bejegyezték a házasságban eltöltött éveinek számát
is (45). Ez nem egyezik a 6 nappal korábban elhunyt feleségéhez beírt szám
<https://familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CS6D-9J7N?mode=g&i=455&cat=154528>mal
(34). Megkerestem kettejük házasságát, és a feleséghez írt évszám volt a
megfelelő, azaz 1839-ben történt. A férj halálozásakor és a házasságkor
korábban megadott életkorai sem stimmelnek. A halálakor megadott szám
szerint 1809 körül született, a házassági adat szerint pedig 1817 körül.
Tudom, hogy szokott lenni némi szórás, de ez azért kicsit sok.
Ha levonom a 45 házasságban töltött évet, akkor 1828 körül kellett
(először) nősülnie. Valóban, 1829 januárjában nősült is egy Nagy István, de
a nővel, akit elvett, még az 1840-es években is születtek gyermekei, tehát
nem lehet szó arról, hogy a két Nagy István ugyanaz lenne és csak újra
házasodott volna.
Tehát elég sok a bekavaró adat, de remélem idővel sikerül feloldani a
rejtélyt. Ha bárkinek van kérdése vagy elmélete, kíváncsian várom!

Köszönettel: András