[Csaladtortenet 2] könyvajánló

Pócsi Zsolt pocsimail at gmail.com
2017. Május. 15., H, 16:12:15 CEST

Kedves Listatagok!

Hasznos, érdekes könyv került a kezembe (egy idős asszonynak ígértem
meg, hogy megszerzem, most Bagdi Mártonnak hála sikerült):

Odescalchi Eugénie
Egy hercegnő emlékezik

Bár még a felénél sem járok a könyvnek, máris sok dolgot sikerült tanulni:
- Gothai almanach. Benne magyar nemes családok életrajzaival,
leszármazási tábláival. Rákerestem a neten, ezt találtam. Több évben
megjelent. http://www.rambow.de/genealogisches-taschenbuch-bruenn.html

- Egy-egy nemes család többször is költözött az év bizonyos
időszakaiban. Ilyenkor vitték teljes háztartásukat is, személyzettel
együtt. (Tehát az én Gyarmati ősöm is valahol Felvidéken, vagy
Zemplénben nősült, és tért vissza Szabolcsba.)

- Dajkát akkor fogadtak, ha az anyának nem volt teje, vagy beteg volt,
így kerestek egy hasonló korú csecsemőt tápláló parasztasszonyt, aki
el tudta látni mindkettő gyermeket.

- Az arisztokrata családokban a fiúgyermekeket bentlakásos iskolákba,
a lányokat zárdában nevelték, sokszor szülői szeretet nem kaptak. Csak
kötelességeik voltak. Az apák többnyire Pesten voltak politizálni, az
anyák pedig bevásárló körúton főleg Bécsben.

- A könyvben leírás van az akkori Teleki Tékáról, ahogyan akkor kinézett.
Sok mindent elprédált a család rokonsága is onnan.

Úgy gondolom a könyvet ajánlott, vagy kötelező olvasmánnyá lehetne tenni.

Üdv,  Zsolt!