[Csaladtortenet 2] alias

András Töreky toreky.andras at gmail.com
2017. Nov. 3., P, 23:26:38 CET

Az alias tulajdonképpen azt jelenti, hogy másképpen, vagyis van
megkülönböztető neve is.
Ez nem jelenti azt, hogy automatikusan a másik családnéven szereplők mind
rokonok.
Sok esetben megkülönböztető névről van szó, ahogy Balázs is írta. Az
általam kutatott családoknál ez gyakori. Gyakran a feleség vezetéknevét
adják megkülönböztető névnek, máskor az apa keresztnevét, de különféle
ragadványneveket is.
Egy esetben olyannal is találkoztam, akinek két alias neve is volt. Ha az
anyja lányfejjel szült, az ő vezetéknevét kapta a keresztségben a gyermek,
de később a szülők házassága révén törvényesítik, és felveszi az apa nevét.
Ilyen esetekben mindkét vezetéknevén ismerik az illetőt, ebből is lehet
alias név.

Üdv: András