[Csaladtortenet 2] székely szombatosok

Hirschler András smartlines at smartlines.hu
2017. Nov. 6., H, 16:31:02 CET

Köszönöm a válaszokat. Nehéz ügy.
Én is úgy tudtam - Kovács András és mások forrásaiból - hogy az unitáriusok sem nézték őket jó szemmel, hiszen épp onnan szakadtak ki, ha nem tévedek, a kalandos életű Péchi Simon hatására.
Anyai rokonságomban erősen tartotta magát a hiedelem, hogy szépapánk, Sugár Sámuel, székely szombatosként került Magyarországra az 1780-as évek környékén. Sajnos erre (egyelőre?) semmilyen kézzelfogható bizonyíték nincsen.
üdv. H. András