[Csaladtortenet 2] székely szombatosok

Rihmer Aurél granasztoi at freemail.hu
2017. Nov. 6., H, 09:06:49 CET

Kedves András!

A szombatosok csak az 1938-as I. zsidótörvény után csatlakoztak az unitáriusokhoz. Előtte nem tartoztak hozzájuk, így biztos, hogy nem náluk anyakönyveztek. Szerintem saját anyakönyvezésüknek kellett lennie. Ennek oka, hogy 1638-tól Erdélyben is üldözött felekezet volt.
Ahogy én tudom, több esetben zsidóként anyakönyvezték magukat, de volt, aki katolikus volt a felszínen, mivel a szombatosok gyakran csak illegálisan működhettek. Legtöbbjüket Magyarország német megszállása után, pont keresztény papírjaik hiányában Auschwitzbe deportálták. Csak nagyon kevesen tudtak keresztény iratokat bemutatni, noha a kormány támogatta őket ebben. A Wikipedia szerint 1890-ben a legtöbben zsidóként szerepeltek.

Üdv
Aurél