[Csaladtortenet 2] kiolvasási segítségkérés

Balázs Karsai karsaibalazs.1982 at gmail.com
2017. Nov. 13., H, 11:13:33 CET

Kedves Lista!

Most kaptam a Besztercebányai levéltártól Zolnay János ősöm levelét.
Nagyjából el tudom olvasni, de van pár szó, amivel nem boldogultam. A
hiányzó részeket ...-tal jelöltem, a helyesírást a maihoz közelítettem
amennyire lehetett. A második oldalon található címzés nem igazán ment már.

Előre is köszönöm a segítséget!
Balázs

"Tekintetes Nemes Vármegye,

Nagyságotok(nak) s kegyelmetek(nek) ajánlom alázatos ... szolg... Mivelhogy
Tekintetes Nemes Vármegye ... Tekintetes Nemes Vármegyéből Lakásomat
transferáltam Tekintetes Nemes Nógrád Vármegyébe, azholott az
Possession...ság végett ... Zólyom Ahhozvalóképpen Nagyságotokhoz s
Kegyelmetekhez ez alázatos ... folyamodom, kérvén nagy alázatosan ismervén
... Kelmetek Zolnay Familiát örökösnek lenni, nem különben e Tekintetes
Nemes Vármegyében Nagyságotok s Kelmetek Kegyes Gratiájából (kegyelméből)
tartatik Familiámból ... minden atyámfia Possesio..., hogy az emlék...
Tekintetes Nemes Vármegyében nyugton lak... s ne háborgattassam az iránt
testimoniálist (rendelkezést) adatni Nagyságotok s Kegyelmetek
méltóztassék. Abbéli Nagyságotok s Kegyelmetek atyai kegyelmes Gratiáját
alázatosan meghálálni el nem mulasztom már.
alázatos szolgája
Zolnay János"

"Az tekintetes Nemes Zólyom Vármegye ... ..."