[Csaladtortenet 2] kiolvasási segítségkérés

vvecse oprisg at gmail.com
2017. Nov. 13., H, 13:43:03 CET

Kedves Balázs!

Az én olvasatom:
"Tekintetes Nemes Vármegye,

Nagyságotok(nak) s kegyelmetek(nek) ajánlom alázatos köteles szolgálatomat.
Mivelhogy
Tekintetes Nemes Vármegye ... Tekintetes Nemes Vármegyéből Lakásomat
transferáltam Tekintetes Nemes Nógrád Vármegyébe, azholott az
Possessionátusság végett difficultásba vevődött Dolgom. Ahhoz való képpest
Nagyságotokhoz s
Kegyelmetekhez ez alázatos Instantiámmal folyamodom, kérvén nagy alázatosan
ismervén
  Nagyságtok s Kelmetek Zolnay Familiát örökösnek lenni, nem különben e
Tekintetes
Nemes Vármegyében Nagyságotok s Kelmetek Kegyes Gratiájából (kegyelméből)
tartatik Familiámból condescendáló minden atyámfia Possesionatusnak, hogy
nékem is az emlétett
Tekintetes Nemes Vármegyében nyugtom lehessen s ne háborgattassam az iránt
testimoniálist (rendelkezést) adatni Nagyságotok s Kegyelmetek
méltóztassék. Abbéli Nagyságotok s Kegyelmetek atyai kegyelmes Gratiáját
alázatosan meghálálni el nem mulatom. Mar(adok) Nagyságtoknak s
Kegyelmeteknek
alázatos szolgája
Zolnay János"

Az Tekintetes Nemes Zólyom Vármegye Főrendihez ő nagyságokhoz s ő
kegyelmekhez belül írt suplicánsnak alázatos supli(catiója)
Anno 1730. die 22. Martii resolatus Veteripolii

zoli