[Csaladtortenet 2] Vittnyédy

Zoltan Filep zoltanusphilippus at gmail.com
2017. Nov. 16., Cs, 16:23:44 CET

Kedves Kutatótársak,

a muzsai Vittnyédy családot kutatom, szépapám édesanyját muzsai Vittnyédy
Erzsébetnek hívták, Szluha Márton szerint *1753*-ban született muzsai
Vittnyédy Zsigmond és *petrikeresztúri Keresztúry* Erzsébet szülőktől, a
vámoscsaládi anyakönyveket végigkutatva két helyen találtam róla adatot, az
egyik szerint *18* éves volt, amikor *1773*-ban férjhez ment  ősapámhoz,
salfai Saly Ferenchez, míg a másik szerint *1750*-ben született Vittnyédy
Zsigmond és *Varga* Erzsébet szülőktől. A Sopron megyéből származó
Vittnyédyek evangélikus vallásúak, azonban Szluha szerint ősanyámnak az
édesapja katolizált, a Vas megyei Keményegerszegen (Vámoscsalád mellett)
birtokuk volt. Mivel az anyakönyvekben nem találtam más Vittnyédy
Erzsébetet, emiatt meg vagyok róla győződve, hogy ősanyám 1750-ben
született, ugyanakkor számomra rejtély marad édesanyjának kiléte: vajon
tévesen lett-e bejegyezve Varga családnév alatt, vagy Vittnyédy Zsigmond
kétszer nősült? Önök közül tud-e valaki valamivel többet erről a családról?

Tisztelettel,

Zoltán