[Csaladtortenet 2] DNS elemzes

Tamás Pfiszter pfiszter.tamas at gmail.com
2017. Nov. 24., P, 15:28:37 CET

Kedves Kutatotarsak!

Mindig terveztem, hogy kiprobalom a foleg amerikai oldalak altal ajanlott
un. szarmazaselemzest, de ezt a lehetoseget a bizonytalan jovobe toltam.
Most megis ugy alakult, hogy egy igen erdekes, de nem idetartozo eset
miatt, melyben segitettem egy valoszinusitheto tavoli rokonnak, mintavetel
tortent tolem is. Egy magyar laborrol van szo, ok is vegeznek apai, illetve
anyai elemzeseket. Lehet, hogy elek a lehetoseggel es kiprobalom.
Vegeredmenykent tobbek kozott kapok majd egy regiot, ahonnan apai, illetve
anyai szarmazasi vonalam ered? A kerdesem az, hogy vajon mit allapit meg
egy ilyen vizsgalat? Azt, hogy apai, illetve anyai felmenom - egyik a
sokezer kozul - mely regioban elt? De melyik idoszakra vonatokozik ez? Hogy
adott szemely 2000, 3000 vagy 10000 evvel ezelott, hol elt?Termeszetesen
utanaolvasok meg ennek, de hatha van valaki akiben ugyanezekre a kerdesekre
a valaszok is megfogalmazodtak.

Elore is koszonom a valaszokat!

Udvozlettel:

Pfiszter Tamas