[Csaladtortenet 2] DNS elemzes

dr. Zana János Janos.Zana at yahoo.com
2017. Nov. 24., P, 16:16:43 CET

2017. 11. 24. 15:28 keltezéssel, Tamás Pfiszter írta:
> Vegeredmenykent tobbek kozott kapok majd egy regiot, ahonnan apai, illetve
> anyai szarmazasi vonalam ered? A kerdesem az, hogy vajon mit allapit meg
> egy ilyen vizsgalat? Azt, hogy apai, illetve anyai felmenom - egyik a
> sokezer kozul - mely regioban elt? De melyik idoszakra vonatokozik ez? Hogy
> adott szemely 2000, 3000 vagy 10000 evvel ezelott, hol elt?Termeszetesen
> utanaolvasok meg ennek, de hatha van valaki akiben ugyanezekre a kerdesekre
> a valaszok is megfogalmazodtak.

A dolognak akkor van értelme, ha találnak az adatbázisukban a tiédhez
közeli géneket. Ha nincs olyan távoli rokonod, aki kért volna DNS
vizsgálatot, akkor sose találsz rá.

A magam részéről bizalmatlan vagyok az adataink gondos megőrzése
tekintetében (hogy illetéktelenek felhasználhatják-e, például egy
életbiztosítási ügyben)..

Bármilyen fájdalmas; a finnugor őshazából hozott génjeinket már
elvesztettük a környező népekkel való együttélés miatt. Már a
székelyekből is kivesztek az ázsiai gének.
Az esetleges betegségekről:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Jelentős_gének_listája
Üdv, János