[Csaladtortenet 2] Hidasnémeti Németh család

Zétény Szabó zetenyszabo99 at gmail.com
2017. Nov. 26., V, 11:18:00 CET

Kedves Kutatók!

Nem őseim, de őket is kutatom. Eredetileg tyukodi származású, II.
Ferdinándtól nemességet nyert család. Németh Pálig tudom visszavezetni
pontosan, akinek fia, Mihály a zempléni Hernádnémetibe költözött. 1759-ben
hirdették ki nemességét, tőle pontosan le tudom vezetni a családot
(többé-kevésbé). Fiai 1730 körül születtek, tehát visszaszámolva Pál kb.
1660 és 1680 közt. Apja valószínűleg Németh Zsigmond fia vagy unokája volt.
A család valamiért a hidasnémeti előnevet viselte. Ennek is érdekelne az
oka, de nem annyira lényeges.

Ami lényeges: biztos az, hogy középkori eredetű család? Gorzó Bertalan
szerint Sárbogárdon birtokosok voltak az őseik, II. Ferdinánd csak
megerősítette rangjukat.
Illetve valaki tudja, mikor kerültek Tyukodra?
Valakinek vannak adatai a tyukodi nemességről? Nemesi község volt, hátha
meg lehetne találni Németh Mihály anyjának és nagyanyjának nevét is.

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv!

Szabó Zétény