[Csaladtortenet 2] kis érdekesség - korabeli ateista

Berci Tóth toberci at gmail.com
2017. Okt. 3., K, 20:35:47 CEST

Egyik ősanyám halálán egészen ledöbbentem, gondoltam megosztom veletek
mivel ez is elég furcsa eset: Kömlő,1799-ben meghalt Váczy Katalin halotti
anyakönyvi bejegyzés:

49 éves, őrültségében késsel felvágta saját hasát, még élve megtalálták,
háromszor kért papot, én odasietve még láttam mozogni az ajkát, feloldoztam,
feladtam az utolsó kenetet, jelentettem az esetet a helynökségnek,
megengedték, hogy
eltemessük, mert különben példás életű asszony volt, egy másik faluba
házasodott lánya miatt nagy búslakodásba esett, hiába erőlködtünk, így
rövidesen őrültségbe esett. Beszéddel temettük el, hogy a népet előzetesen
buzdítsuk, amint azt az általános helynök úr megparancsolta.

Üdv. Tóth Berci