[Csaladtortenet 2] [MACSE: 16390] nemes

Beus beusmarie at gmail.com
2017. Okt. 13., P, 13:10:26 CEST

Mivel a MACSEN jött ide írok vissza, de átteszem a levlistára (is), hogy
ott folytatódjon: Tapasztalatom szerint egyáltalán nem kellett nemesség
igazolás a házassághoz, s a későbbiek során sem. A pap vagy odaírta vagy
nem.
Nemesség igazolás a másik megyéből átnősülő esetében akkor kellett, ha az
új megyében kívántak letelepedni és a nemesi adómentességet élvezni
akarták. Ekkor kellett igazolást (bizonyságlevelet) kérni az előző megyéből
s azt bemutatni a megyegyűlés előtt. Nem kellett címeres levél, elég volt
az "igazolás". innentől kihirdetett nemesnek számított.
Tehát: hogy valaki nemes volt-e vagy sem, az nem a anyakönyvek alapján fog
kiderülni, hanem a közgyűlési jegyzőkönyvekből.
Üdv: BBea