[Csaladtortenet 2] Családkönyv program

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2017. Okt. 17., K, 07:19:29 CEST

Gyuri!

Milyen programról volt szó, amivel a gedcom filét feldogozza kvázi
családkönyv formátumba?

Tünde

Kedves Tünde!

??
Nem teljesen értem a kérdést, de miután a listán többen vannak, akiket a
téma érdekelhet, ezért a listán is válaszolok!

Úgy tudom, minden családfakészítő program képes úgynevezett gedcom
kiterjesztésű fájlt létrehozni a tárolt adataiból. Ez a gedcom fálj
egyfajta átjárási lehetőség a különböző szoftverek között, vagyis lehetővé
teszi, hogy az "A" program adatait megjelenítsük "B" programban is. Miután
azonban ezek a családfakészítő programok sok kutatónak okoznak nehézséget
(telepíteni kell, meg kell vásárolni, évente frissíteni, be kell állítani a
menürendszerben egy csomó mindent - ami esetleg nem is magyar nyelvű, stb.,
stb.), ezért néhány kutató nem családfakutató programban dolgozik, hanem (a
felületes használatra viszonylag könnyen megtanulható és áttekinthető,
valamint a legtöbb számítógépen amúgy is jelen lévő)  Excelben. A kész
Excel táblázatot is el lehet ugyanis menteni úgynevezett csv fájlba (Mentés
másként, Egyéb formátumok, CSV fájl), melyből gedcom kiterjesztést lehet
végezni, és bármelyik programba át lehet emelni az adatokat. Erre a
konverzióra azért lehet szükség, mert az egyes programok szolgáltatásai
eltérőek, de ezzel a ide-oda pakolós megoldással jól ki lehet használni az
egyes programok előnyeit. Nagyjából ez a maximum, amit én tudok erről, de
gyakorlati ismereteim nincsenek, tőlem ezek a programok messzebb állnak,
mint ahogy az ördög igyekszik aktuális helyzetét meghatározni a
legközelebbi tömjénfüst felhőhöz képest! Viszont tele a lista varázskezű
programhasználókkal, érdemes az ő megnyilatkozásaikat, előadásaikat
figyelni!

üdv:
gy.

Mentes