[Csaladtortenet 2] Családkönyv program

Kónya Zsuzsa zso.konya at gmail.com
2017. Okt. 17., K, 10:56:06 CEST

Kedves Tünde!

A GEDCOM file-ból OFB készítéshez Diedrich Hesmer OFB - Ortsfamilienbuch
programját használom: http://ofb.hesmer.name/
A programban számtalan beállítási lehetőség van. Példák:
http://ofb.hesmer.name/index_d.html
A kimeneti fájlokat html fájlokként menti el a program UTF-8 kódolásban
(ékezetes karakterek is helyesen jelennek meg). Ezeket a fájlokat
webböngészők (pl. Mozilla Firefox, Chrome, Internet Explorer, Safari, stb.)
segítségével lehet megjeleníteni a képernyőn. A html fájlok
optimalizálhatók egy nyomtatási kimenet számára is (pl. pdf-be nyomtatás),
vagy betölthetők "MS Word"-be, ott .doc és .docx fájlként elmenthetők és
tovább szerkeszthetők (pl. előszót lehet hozzá írni, vagy
településtörténetet illeszteni, stb.).

Ennek a programnak a segítségével készült pl. Sallainé Szuda Zsuzsanna
Pitvaros és Csanádalberti könyveinek családkönyv CD melléklete.
Zsuzsa a Family Tree Maker szoftvert használta az adatok feldolgozásához,
ebből a programból exportálta az adatokat GEDCOM-ba (
http://ofb.hesmer.name/index_d.html).

Jelenleg hivatalosan nincs magyar nyelvű változata, a program által
legenerált file-hoz készítettem csak el a "magyarítást", de az egyes
kifejezéseket kifejezetten Zsuzsi kéréséhez igazítottam.

üdvözlettel,
Zsuzsa