[Csaladtortenet 2] M Nagy család

Tamás Horváth holanyht at gmail.com
2017. Sze. 8., P, 13:16:09 CEST

  Kedves Zoltán !

    Az M. feltehetően megkülönböztető előnevet takar, többnyire
foglalkozást.
 Ha egy faluban  több azonos nevű volt és nem voltak rokonok, ekkor
használták.

   Szülőfalumban a fél falu Horváth volt, öt különböző család. Ezek
K.almár, CS.iszár, SZ.űcs, M.olnár és R.adó. Az első négy név foglalkozás,
az utolsó ritka keresztnév. Mivel én az utóbbihoz tartozom, utánanéztem.
Kiderült, hogy egy ősöm nősült 1767-ben a faluba, felesége anyja leánykori
vezetékneve volt Radó, nyilván nála laktak. Így a falubeliek ezt az
előnevet adták a leszármazottaknak.
Már megbarátkoztam azzal, hogy egy anyósról neveztek el minket.

Üdv: Tamás