[Csaladtortenet 2] M Nagy család

Zoltan Nagy Dr zoltan.nagy.dr at me.com
2017. Sze. 8., P, 15:04:15 CEST

M.Nagy család, a kapott információk alapján:

Valószínűleg Szilágy vármegyei család,  1700-as évek elején költözött Bihar vármegyébe. Feltételezendő a Török Nagyváradról való kiűzetése után. Mint sok más család, aki ekkor települt Biharba. Derecskei, Tépei, Konyári, Nagylétai, (Létavértes a mai nevén) anyakönyvekben 1750 -es évek elejétől szerepel. Az első betelepülés lehetett ezen községek, illetve a környéki falvak, ahonnan szerteágazott a család, főleg Biharban, ott a környező településeken.
Az "M" Nagy a MÁTE előnevet takarhatja. Nagy valószínűséggel ez a helyes.

Az anyakönyvekben eleinte jelezték az "M" betűt, később "elkopott" - ezt én is tapasztaltam a családkutatás során. Jelenleg is élnek M.Nagy előnévvel még Debrecenben is.

Mindenkinek köszönöm a segítséget.

Dr Nagy Zoltán